AgeTech 'ancien' Niels Coch benoemd tot hoofd van Nobi VS

Beloftevol AgeTech-bedrijf zet uitbreiding Amerikaans team in sneltempo verder

AUSTIN, Texas – 30 april 2023 – Nobi, producent van slimme lampen voor valdetectie en -preventie, kondigde vandaag de aanstelling aan van AgeTech-expert Niels Coch , die de activiteiten van Nobi VS zal leiden.

Als operationeel verantwoordelijke zal Coch werken aan een lange termijnstrategie voor de verdere uitbouw van de organisatie in Amerika. Hij zal daarnaast ook de drijvende kracht zijn van de commerciële uitbouw van Nobi's belangrijkste product in de VS: een stijlvolle, AI-gedreven slimme lamp voor valdetectie en -preventie die een belangrijke, vooruitstrevende rol wil spelen in de wereld van ouderenzorg. Nobi wil het verschil maken voor zowel ouderen en hun familie, als voor zorgverleners. Niet alleen in woonzorgcentra en ziekenhuizen, maar op termijn ook bij mensen thuis. ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

“Met Niels haalt Nobi niet alleen een heel erg fijn mens in huis, maar ook een expert inzake AgeTech, business development en operationele leiding. Welkom in de Nobi-familie!" aldus Roeland Pelgrims, medeoprichter en CEO bij Nobi. "Niels betekent een waardevolle aanvulling van het Nobi-management. Niet alleen omwille van zijn ervaring en indrukwekkend professioneel portfolio, maar vooral omdat ​ Niels de Nobi-visie deelt en het verschil wil maken in het leven van mens en maatschappij." ​ ​ ​

Coch is geboren in België maar woont al 12 jaar in de Verenigde Staten. Al meer dan 17 jaar is hij actief bezig met technologie voor de gezondheidszorg op verschillende continenten; gedurende de laatste 7 jaar lag de nadruk vooral op ouderenzorg. Hij werkte eerder voor IndigoCare en ResponseCare (RCare) Inc., en hielp deze fabrikanten van oproepsystemen voor verpleging hun marktaandeel aanzienlijk te vergroten.

"Ik ben ontzettend blij deel te mogen uitmaken van team Nobi. De passie van de medewerkers van Nobi om samen het verschil te maken in het leven van mens en maatschappij, werkt bijzonder aanstekelijk. De afgelopen vier jaar heb ik de AgeTech-markt in de VS verder helpen groeien. De gedeelde passie van team Nobi heeft mijn engagement om nog duurzamere woon- en leefervaringen voor ouderen te helpen ontwikkelen alleen maar aangewakkerd. Ik kan niet wachten om Nobi's slimme lamp voor te stellen aan de Amerikaanse markt voor gezondheids- en ouderenzorg."
Niels Coch, Nobi's Head of US

Coch voegt zich bij het Amerikaanse team van Nobi samen met de pas aangestelde AgeTech-expert, Sarah Thomas.

Nobi zal deze week deelnemen aan het Senior Living Innovation Forum in Austin, Texas.